Aktuelnosti

ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU: Odgovori na najčešće postavljana pitanja

16750250_l.jpg

Prijava na eID

Prijava putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata

1. Da li je moguća registracija korisničkim imenom i lozinkom?

Da biste se uspešno prijavili na Sistem elektronskih faktura neophodna je registracija kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Dakle, registracija korisničkim imenom i lozinkom nije moguća.

2. Kako se dobija kvalifikovani elektronski sertifikat za pristup SEF?

Kvalifikovani elektronski sertifikat izdaju sledeća sertifikaciona tela:
1. Javno preduzeće “Pošta Srbije” - https://www.ca.posta.rs/
2. Privredna komora Srbije - https://pks.rs/komorske-usluge
3. MUP RS (besplatno na ličnim kartama sa čipom) - http://ca.mup.gov.rs/CA-telo.html
4. Privredno društvo Halcom a.d. Beograd - https://www.halcom.rs/rs/
5. “E- Smart Systems” d.o.o. - http://qca.e-smartsys.com/
Pored svakog sertifikacionog tela stoji link ka uputstvu za dobijanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata.

3. Da li je moguća registracija dvofaktorskom autentikacijom?

Na eID se možete prijaviti putem dvofaktorske autentikacije, a registraciju na eID možete uraditi putem korisničkog imena i lozinke i kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Detaljna uputstva možete pratiti preko LINKA.

4. Registrovali smo se na portalu za eID korisničkim imenom i lozinkom. Međutim posle prijave na eID sistem ne dozvoljava da se logujem na SEF.

Da biste se uspešno prijavili na Sistem elektronskih faktura neophodno je potvrdite Vaš identitet preko Portala za elektronsku identifikaciju putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili dvofaktorske autentikacije. Dakle, pristup SEF-u putem korisničkog imena i lozinke nije moguć.

5. Već imam privatni nalog na EID-u. Da li postoji mogućnost da se otvori poseban nalog vezan za službeni mejl?

Nije moguće otvoriti poseban nalog vezan za službeni mejl zato što možete samo jednom da unesete Vaš kvalifikovani elektronski sertifikat.

6. Šta je eID?

eID je potvrđeni elektronski identitet lica. Svako lice koje ima nalog na Portalu eID je eGrađanin.-a. Registracija na Portalu eID je prvi korak kroz koji korisnik prolazi kako bi se uspešno registrovao na sistemu e-Faktura. To može učiniti preko kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili preko aplikacije Consent ID.

7. Kako uspešno očitati kvalifikovani elektronski sertifikat?

Da biste uspešno očitali kvalifikovani elektronski sertifikat, potrebno je da postoje određeni preduslovi:

Čitač smart kartica mora biti priključen za računar u toku instalacije; 
Instalirani originalni drajveri za model čitača smart kartica preuzeti sa sajta proizvođača;
Instaliran Visual C (2008) 32 bitni ili Visual C (2008) 64 bitni; 
Instaliran Visual C (2015-2019) 32 bitni ili Visual C (2015-2019) 64 bitni; 
Instalacija softvera za lične karte: 

Čitač elektronske lične karte, Čelik 32-bitni ili Čelik 64-bitni; 
Middleware za lične karte izdate posle 18.08.2014. TrustEdge 32 bitni ili TrustEdge 64 bitni.

Problemi prilikom prijave

1. Preduzeće se prijavilo na SEF, administrator je odredio lica koja će da budu korisnici u sistemu i na službeni mejl su dobili poziv za prijavu. Korisnici su na preko linka iz dobijenog mejla pokušali da se registruju korisničkim imenom i lozinkom, ali kako ih sistem prepoznaje kao fizičko lice koje je već pristupalo sistemu eUprave i ne daje mogućnost da se registruje na eUpravi pod službenim mejlom. Kako je moguće prevazići problem i omogućiti prijavu preko službenog mejla?

Kako bi pristupio Sistemu eFaktura, novi korisnik potvrđuje aktivacioni link koji je primio na adresu elektronske pošte i na Portalu za elektronsku identifikaciju se prijavljuje putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili mobilne aplikacije ConsentID. Za dodatnu pomoć, obratite se Korisničkoj podršci.

2. Ne uspevam da se prijavim na Sistem eFaktura. Dobijam sledeće obaveštenje: Greška prilikom prijave ili odjave. Ako ste pokušali da se prijavite: proverite da li ste kreirali nalog na portalu za elektronsku identifikaciju proverite da li ste potvrdili svoju adresu elektronske pošte; nije moguće koristiti stare parametre prilikom prijave (ako ste kliknuli na dugme Nazad/Back ili ako je predugo otvorena stranica i istekla sesija). U tom slučaju idite ponovo na sajt sa kog ste pokušali prijavu, i kliknite da se ponovo prijavite. Ako ste pokušali da se odjavite: najverovatnije ste već bili odjavljeni sa sistema jedinstvene prijave.

Greška koju ste naveli vezana je za Portal za elektronsku identifikaciju. Molimo Vas da kontaktirate Korisničku podršku SEF radi rešavanja problema.

3. Probala sam da se ulogujem sa kvalifikovanim sertifikatom na demo portal (izdavalac MUP). Međutim kada sam stavila ličnu kartu čitač, ponuđena su mi 4 sertifikata. Ja sam odabrala onaj, na kome je pisao moj JMBG. Od tog momenta stalno iskače greška. Izvadila sam ličnu kartu iz čitača i ponovo ubacila, kad uđem na demo sajt, opet izlazi greška. Šta se dešava?

Da biste uspešno očitali kvalifikovani elektronski sertifikat, potrebno je da postoje određeni preduslovi:

1. Čitač smart kartica mora biti priključen za računar u toku instalacije;

2. Instalirani originalni drajveri za model čitača smart kartica preuzeti sa sajta proizvođača.

3. Instaliran Visual C (2008) 32 bitni ili Visual C (2008) 64 bitni;

4. Instaliran Visual C (2015-2019) 32 bitni ili Visual C (2015-2019) 64 bitni;

Instalacija softvera za lične karte:

1. Čitač elektronske lične karte, Čelik 32-bitni ili Čelik 64-bitni;

2. Middleware za lične karte izdate posle 18.08.2014. TrustEdge 32 bitni ili TrustEdge 64 bitni

Više informacija je dostupno na LINKU.

4. Da li moramo ponovo kreirati nalog na eID portalu iako već imamo nalog na eUpravi?

Ne morate. Nalog na eUpravi se odnosi i na eID. Napomena: Sistemu eFaktura pristupate preko Portala za elektronsku identifikaciju putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili dvofaktorske autentikacije. Dodatne informacije možete pronaći na LINKU.

5. Šta predstavlja greška "403 Access Denied" prilikom prijave ili registracije na eID?

Preopterećenost sistema, pokušajte ponovo.

6. Koje su greške prilikom prijave na portal eID?

Ukoliko pokušate da se registrujete na portal eID, a već ste registrovani na istom portalu, sistem neće dopustiti da izvršite registraciju i pokazaće grešku- KORISNIČKO IME JE VEĆ U UPOTREBI. Grešku će prikazati i ukoliko ste ponovili JMBG.

Prijava putem mobilne aplikacije

1. Da li je moguće da zaposleno lice u firmi, koje već poseduje aplikaciju ConsentID ali u svojstvu fizičkog lica, može istu aplikaciju da koristi i za prijavu na sistem e-Faktura za pravno lice? Ako nije da li je onda potreban, drugi broj telefona i nova aplikacija ConsentID u tom slučaju?

Prijava na Sistem elektronskih faktura može se obaviti kvailifikovanim elektronskim sertifikatom, kao i dvofaktorskom autentikacijom, tj. prijavom mobilnom aplikacijom ConsentID korišćenjem Portala za elektronsku identifikaciju (eID), tj. informacionog sistema koji omogućava korisnicima da se predstave (elektronski identifikuju) kada koriste usluge eUprave. Shodno navedenom, prijavljeni korisnik uvek je fizičko lice koje upotrebljava nalog kojim koristi druge usluge portala eUprave, što znači da nisu potrebni dodatni mobilni uređaji, niti nova aplikacija.

2. Kako mogu da preuzmem parametre za dvofaktorsku autentikaciju?

Parametre (ID korisnika i registracioni kod) možete samostalno da generišete učitavanjem kvalifikovanog elektronskog sertifikata na Portalu za elektronsku identifikaciju. Nakon uspešnog prijavljivanja prikazaće se stranice sa podacima korisničkog naloga. Odabirom opcije “Izdaj podatke” generisaće se podaci. Za korišćenje aplikacije je neophodno da imate internet konekciju na mobilnom uređaju. Uputstvo možete pogledati na LINKU.

3. Da li je moguće koristiti oba načina za prijavu, i kvalifikovani elektronski sertifikat i mobilnu aplikaciju?

Moguće je.


Pitajte nas

Pozovite nas na +381 21 3000-307 ili nam pošaljite E-mail na office@javnefinansije.rs Pišite nam...