Podnošenje zahteva za zdravstvene kartice i u poštama
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Vlade Republike Srbije saopštilo je da građani koji do sada nisu podneli zahtev za zamenu stare zdravstvene knjižice za novu elektronsku karticu od juče to mogu da urade i na šalterima JP "Pošta Srbije", i to u 1.661 poslovnici širom Srbije.
U saopštenju se navodi da pravo podnošenja zahteva imaju sva fizička lica koja imaju aktivnu prijavu na zdravstveno osiguranje.
Procedura je jednostavna – službenici na šalteru umesto građana popunjavaju zahtev, a potrebno je samo dati na uvid ličnu kartu, staru zdravstvenu knjižicu ili podatak o ličnom broju osiguranika (LBO).
Tokom podnošenja zahteva, neophodno je da se građani opredele da li žele da im se nova zdravstvena kartica isporuči na adresu osiguranika ili da je preuzmu u filijali Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (RFZO).
Na istom šalteru na kojem se podnosi zahtev obavlja se i uplata troškova za izdavanje zdravstvene kartice, što predstavlja dodatnu uštedu vremena.
Pošta Srbije je uspostavila i rad kontakt centra koji će pružati informacije putem telefona 011/360-77-00.
Pozivanjem ovog broja, osiguranici se mogu raspitati o postupku prijema zahteva za izdavanje i zamenu zdravstvenih knjižica, kao i o njihovoj dostavi.
Poziv se ne tarifira dodatno, već prema važećim cenovnicima operatera, a kontakt centar radi svaki dan od 8 do 20 časova i nedeljom od 8 do 15 časova.
Poručivanje zdravstvenih kartica putem nacionalnog portala eUprava počelo je 10. novembra, a krajnji rok za podnošenje zahteva je 31. decembar, podseća se u saopštenju.