Aktuelnosti

Predstavljen izveštaj o reviziji svrsishodnosti poslovanja „Efikasnost uspostavljanja interne finansijske kontrole u jedinicama lokalne samouprave”

_sp-knjizevnost-i-pisac.jpg

Nadležni organi nisu u potpunosti obezbedili efikasno uspostavljanje interne finansijske kontrole u jedinicama lokalne samouprave, zbog čega postoji rizik da upravljanje i kontrola javnih sredstava nisu u skladu sa principima dobrog finansijskog upravljanja, rečeno je na današnjoj konferenciji za medije Državne revizorske institucije (DRI).

„Državna revizorska institucija je kroz revizije finansijskih izveštaja, pravilnosti poslovanja i svrsishodnosti poslovanja jedinica lokalne samouprave uočila probleme u oblasti interne finansijske kontrole“, rekao je dr Duško Pejović, predsednik DRI i generalni državni revizor i dodao da je u revizijama sprovedenim u periodu od 2019. do 2021. godine utvrđeno ukupno 1.408 nepravilnosti, od čega se 97 odsto odnosi na finansijsko upravljanje i kontrolu (FUK), a tri odsto je u vezi sa internom revizijom (IR).

Većina nepravilnosti koje se tiču FUK-a u vezi su sa kontrolnim aktivnostima – 52 odsto, zatim slede informisanje i komunikacija – 28 odsto, kontrolno okruženje – 11 odsto, upravljanje rizicima – četiri odsto, kao i praćenje i procene sistema – jedan odsto, te računovodstveni sistem – jedan odsto i ostale nepravilnosti.

Po rečima dr Pejovića, uzrok svih navedenih nepravilnosti je nepostojanje ili nedovoljno efikasno funkcionisanje internih finansijskih kontrola.

„Nedovoljno efikasan sistem interne finansijske kontrole je jedan od glavnih problema u poslovanju jedinica lokalne samouprave“, poručio je dr Pejović.

Ovo su ključni razlozi zbog kojih je DRI odlučila da uvrsti ovu temu u Program revizije za 2023. godinu.

„Cilj revizije je bio da se utvrdi da li je interna finansijska kontrola efikasno uspostavljena u jedinicama lokalne samouprave i da li se njome ostvaruje upravljanje i kontrola javnih sredstava, u skladu sa propisima, budzetom i principima dobrog finansijskog upravljanja, odnosno efikasnosti, efektivnosti, ekonomičnosti i otvorenosti, kao i da li Centralna jedinica za harmonizaciju (CJH) efikasno vrši poslove harmonizacije finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije“, naglasio je dr Pejović.

DRI je sprovela ovu reviziju svrsishodnosti poslovanja kod Ministarstva finansija – Centralne jedinice za harmonizaciju, Grada Valjeva i Grada Niša.

Nikola Stefanović, ovlašćeni državni revizor i vođa tima koji je sproveo reviziju naglasio je da Grad Valjevo nije u potpunosti preduzeo adekvatne mere za uspostavljanje efikasnog sistema finansijskog upravljanja i kontrole.

„Rukovodstvo Grada Valjeva nije preduzelo adekvatne mere za uspostavljanje interne revizije koja doprinosi ostvarivanju ciljeva organizacije“, rekao je Stefanović.

Stefanović je istakao da Centralna jedinica za harmonizaciju nije u potpunosti sagledavala sistem interne finansijske kontrole u svim jedinicama lokalne samouprave.

DRI je, prema utvrđenim nalazima, izvela zaključke i subjektima revizije dala odgovarajuće preporuke i očekuje da subjekti revizije prepoznaju važnost ostvarivanja svojih ciljeva i poslovanja kroz ekonomično, efikasno i efektivno korišćenje sredstava i imovine, kao i da prepoznaju značaj interne revizije, kao aktivnosti koja treba da doprinese unapređenju poslovanja i pomogne u ostvarivanju ciljeva, zbog čega je potrebna dodatna promocija i podizanje svesti o njenom značaju.

Izveštaj o reviziji svrsishodnosti poslovanja „Efikasnost uspostavljanja interne finansijske kontrole u jedinicama lokalne samouprave“ dostupan je ovde.


Pitajte nas

Pozovite nas na +381 21 3000-307 ili nam pošaljite E-mail na office@javnefinansije.rs Pišite nam...