OBUKE
I. Sistem finansijskog upravljanja i kontrole u javnom sektoru
II. Način rada i postupanje interne revizije u javnom sektoru

Vreme održavanja : 20 Apr - 22 Apr 2016
Mesto : Novi Sad

Kancelarija za budžetsko i finansijsko poslovanje – Public Finance Office je u periodu 20 - 22. aprila 2016. godine u svojim poslovnim prostorijama Poslovnog inkubatora, organizovala dve Obuke: 1. Sistem finansijskog upravljanja i kontrole u javnom sektoru i 2. Način rada i postupanje interne revizije u javnom sektoru.

 

Učesnici obuke – predstavnici ministarstva, opštinskih uprava, pokrajinskih institucija, javnih preduzeća, direktni i indirektni korisnici javnih sredstava, su kroz tri dana obuke putem interaktivnih radionica za upoznavanje sa radom interne revizije , kao i kroz radionicu za operativno sprovođenje implementacije finansijskog upravljanja i kontrola imali prilike da se upoznaju sa načinom rada Interne revizije u javnom sektoru, kao i sa Finansijskim upravljanjem i kontrolama kod korisnika javnih sredstava, o tome ko je mora uspostaviti, kako se uspostavlja i načinom primene u svakodnevnom poslu. Učesnici obuke su se kroz upoznavanje sa elementima potrebnim za  implementaciju FUK-a osposobili za implementaciju finansijskog upravljanja i kontrole u svojoj organizaciji putem praktičnih primera iz prakse, i uz interaktivni rad sa predavačima polaznici su imali prilike da se konsultuju oko rešavanja konkretnih problema implementacije FUK-a u njihovoj organizaciji.

 Tokom obuke polaznici su upoznati sa:

  • Aktima za određivanje odgovornih lica za implementaciju FUK
  • Strategijom uvođenja i razvoja FUK-a
  • Akcionim planom
  • Pravilnikom o sistemu FUK
  • Registrom rizika
  • Strategijom upravljanja rizicima
  • Ostalim aktima koji su potrebni za implementaciju FUK-a
  • Procedurama za poslovne procese (Obrazac 1 - Lista poslovnih procesa; Obrazac 1a; Obrazac 2 - Mapa poslovnih procesa; Obrazac 3 - Dijagram toka poslovnog procesa);
  • Aktima kojima se procedure ozvaničavaju.

Učesnicima obuke za Internu reviziju bilo je predstavljeno sistematično postupanje Interne revizije u javnom sektoru putem sledećih tema:

  • poslovi interne revizije;
  • vrste internih revizija;
  • alati interne revizije;
  • akti koji se primenjuju u radu interne revizije;
  • način izrade metodologije rada interne revizije u javnom sektoru;
  • način izrade pisanih politika i procedura za rad internog revizora u javnom sektoru
  • način kontrolisanja i implementacije finansijskog upravljanja i kontrola kod korisnika javnih sredstava;
  • primeri iz prakse.

 

Predavači na obuci bili su stručnjaci iz relevantnih oblasti, Vesna Jovičić, ovlašćeni interni revizor u javnom sektoru zaposlena u Ministarstvu Finansija Vlade Republike Srbije, Lazar Ignjatov, zaposlen u Službi za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava AP Vojvodine, ovlašćeni interni revizor, Direktor službe i Slaven Obradović ovlašćeni interni revizor u javnom sektoru,koji su svoju višegodišnju praksu i profesionalna dostignuća podelili sa učesnicima obuke, i na taj način doprineti podizanju kadrovskih kapaciteta javnog sektora, što putem klasničnih predavanja, tako i putem razmene mišljenja sa učesnicima savetovanja.

 

 

Prijava

Podaci o učesnicima